zaterdag 6 april 2013

Michael's wedding - Part 1

Schiphol.
De eerste mooie dag van de lente, en wij zitten heel de dag op een vliegtuig. Gelukkig zal deze mooie dag voor ons extra lang zal duren want we krijgen er een paar tijdzones bij. Over een uur of 9 landen we in Toronto en daar zal het dan nog maar 7 uur ’s avonds zijn.

Volgende week trouwt Michael met Dave, in Sidney Ohio, oftewel de middle of nowhere. Twee keer zijn we er al geweest. We kennen ondertussen al zijn buren, zijn vrienden, en bij het plannen van deze trip hebben we dus creatief gebruik gemaakt van de unlimited possibilities van het gigantische continent aan de andere kant van de Atlantische oceaan.

Wat was er nog te bezoeken, en de moeite waard op redelijke afstand van Ohio?
De eerste keer dat we naar Michael zijn geweest, zijn we vanuit Ohio met hem naar Hollywood gevlogen, en daarna met zn 2en doorgegaan naar San Fransisco, Las Vegas, New Orleans en New York.

Een paar jaar terug zijn we na een kort verblijf in Ohio met zn 2en doorgereisd naar Philadelphia, Atlantic City en nog maar eens New York.
Wat konden we nu eens gaan bezoeken? Chicago? Detroit?

Canada
Het werd Toronto, en de Niagara Falls. Nog nooit geweest, tenzij een blitzbezoek 20 jaar geleden op mijn grote en eerste Amerikareis die zes weken heeft geduurd en waar Toronto maar een fractie van in beslag heeft genomen. Buiten een tentoonstelling van Henry Moore, een etentje in een Franse bistro ‘Gaston Lagaffe’ en een ontmoeting met Paul Michael Glaser (in een lingeriewinkel) kan ik er me weinig van herinneren. Toronto is ook de hometown van Kim, mijn roommate in Hollywood vorige zomer voor de Marilyn Memorial, die ook dolgraag naar Michael en Dave’s bruiloft wil. Een perfecte gelegenheid om haar ook nog eens te zien.

De plannen waren snel gemaakt, een dag of 4 Toronto, een dag of 3 naar de Falls, en dan samen met Kim in een huurauto naar Sidney OH en terug. Een goeie 600km per rit. Een kippeneindje volgens Amerikaanse begrippen, de andere kant van de wereld voor mij. Benieuwd.

Ik was wat Canadese dollars gaan kopen bij Baslé, prachtig geld zeg!! Erg kleurrijk, en mooi dik glanzend papier. Ik keek ook uit naar de munten. Een stuk van 1$ heet een ‘loonie’, en een stuk van 2$ heet een ‘twoonie’. Geef mij maar een Clooney.

Verder heb ik me zo goed als niet voorbereid op Toronto. Geen idee wat de stad te bieden heeft, ik laat het maar op me afkomen. Het enige dat ik weet is dat Toronto de stad is waar Elizabeth Taylor en Richard Burton bijna 50 jaar geleden openlijk hun schaamteloze affaire wereldkundig hebben gemaakt door openlijk met elkaar samen te hokken in een paar sjieke suites in het King Edward hotel, terwijl ze alle twee nog getrouwd waren met iemand anders.

Ik vond het dan ook een absolute noodzaak het armbandje dat ik gekocht had op de veiling mee te nemen op reis. Trouwens, ik had het echt niet kunnen maken om zonder de diamanten Elizabeth Taylor bracelet op Michaels bruiloft te verschijnen.

Lees hier meer over Liz and Dick in Toronto en het protest dat er op volgde ...


Michael's wedding Part 1
Michael's wedding Part 2
Michael's wedding Part 3
Michael's wedding Part 4
Michael's wedding part 5
Michael's wedding part 6
Michael's wedding part 7
Michael's wedding part 8
Michael's wedding Slot

Geen opmerkingen: