maandag 8 april 2013

Michael's wedding - Part 3

Love for cheese en Marilyn
Gisterenochtend heeft Klaus, de eigenaar van het appartement ons mee op toer genomen, 3 uur lang!!!

Eerst bracht hij ons naar de plek waar we voor het eerst het stadscentrum en de CN Tower hadden gezien. Het was een ander zicht bij daglicht, en zeker even indrukwekkend.
Dan reed hij door een sjieke villawijk en hebben we wat gepraat over real estate. Dan zijn we langs een paar bijzondere winkels gereden, de German Bakery, enkel brood, taarten, lebkuchen, koekjes, donuts, muffins, met de assembly line zichtbaar achter een grote glazen wand. Het leek wel de chocolate factory van Willie Wonka.

Daarna nam hij ons mee naar een gigantische slager met een aanbod vleeswaren dat ik nog nooit had gezien. Rondom rond koeltogen, in het midden vrieskasten, met alle mogelijke soorten vlees. Ongelooflijk.
Maar het summum, een aards paradijs, was de Cheese Boutique

Prachtige hespen hangen er aan het plafond, kazen glanzen grijpensklaar in rijen dik op flink gevulde schabben of liggen nog even te rijpen in speciale kamers, zelfs Vieux Bruges. Pasta in alle vormen, formaten en kleuren, zelfs in het roze. Als ik ooit superrijk ben, wil ik alleen nog maar roze pasta eten. Pastasalades, olijfolies, tapenades, broodstengels, pizza’s, worsten, chocolade (Callebaut, natuurlijk), olijfolie, brood, … as if I died and went to heaven.


Laatste stop was de liquor store voor wat wijn. Alcohol kan enkel gekocht in zaken die gerund worden door de overheid (ideetje voor Di Rupo?) en je moet 25 haar oud zijn om het te kunnen kopen.
Ik kocht 2 flessen rode wijn (op aanraden van Klaus geen lokale …) en moest geen ID laten zien (bummer)
Tegen 13h waren we terug in het appartement en belde ik Kim (mijn roommate uit LA) op haar mobiel. En ze stond net voor de deur, super!!

We wandelden met zn 2en naar de teamhalte en trokken downtown om naar de documentaire Love, Marilyn te gaan kijken.

Wat een ongelooflijke meevaller dat deze film net nu hier in Toronto speelt. Ik had er al veel over gehoord, een gloednieuwe boeiende docu over het fenomeen 'Marilyn' 50 jaar na haar dood, gebaseerd op haar eigen schrijfsels en gebracht door bekende acteurs. Die haalt nooit de zalen in Belgiƫ, dacht ik. Maar nu was ik hier, in Toronto, en kreeg de kans hem op groot scherm te zien, met Kim.


De zaal was redelijk gevuld, op een zonnige zondagmiddag, de eerste sinds vorige zomer, en de film was super. Marilyn’s persoonlijke notities, voorgelezen door top acteurs; Glenn Close, Uma Thurman, Adrien Brody, Ellen Burstyn, Viola Davis, … Knap!!



Michael's wedding Part 1
Michael's wedding Part 2
Michael's wedding Part 3
Michael's wedding Part 4
Michael's wedding part 5
Michael's wedding part 6
Michael's wedding part 7
Michael's wedding part 8
Michael's wedding Slot

Geen opmerkingen: